Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Navigace: Bezpečnostní schránka > Jak si pronajmout bezpečnostní schránku – krok za krokem

Jak si pronajmout bezpečnostní schránku – krok za krokem

  1. Změřte a zapište si rozměry (výšku, šířku a hloubku) cennosti, kterou si chcete uschovat. Nejste-li si jisti, co se do bezpečnostní schránky hodí, podívejte se do našeho seznamu vhodných věcí k uskladnění ve schránce. Z rozměrů si vypočtěte celkový objem svého „balíčku“ (výška × šířka × hloubka) v cm3.
  2. Podívejte se na dostupné velikosti schránek na jednotlivých pobočkách, abyste zjistili, která banka nabízí velikost, jakou potřebujete. Pozor, některé banky mohou mít různá omezení, např. pronajímají schránky pouze svým klientům, mají schránky jen ve dvou městech, mají vysokou obsazenost nebo malou kapacitu, a klienty tak zapisují na čekací listiny apod.
  3. Podívejte se do sazebníku vybrané společnosti na nabízené ceny. Hledejte je pod názvem „bezpečnostní schránka“ nebo „safesová schránka“. Nemůžete-li ceny v sazebníku najít, zavolejte na bezplatnou linku banky a nechejte se od klientského servisu nasměrovat. V tabulce sazebníku se podívejte, jakou cenu společnost nabízí za roční pronájem, a jestli je uváděna včetně DPH, nebo bez ní. Pokud si přejete schránku pronajmout na kratší dobu, ověřte si, zda to banka umožňuje a jestli jsou ceny za kratší období stejné, nebo méně výhodné.

    Dále z ceníku zjistěte, zda musíte složit vratnou kauci za klíče, na jakou částku jsou cennosti v rámci pronájmu schránky pojištěny a také jaké si banka účtuje další poplatky.
    O jaké poplatky se může jednat? U některých společností si připlatíte za pozdní zaplacení nájmu a velká většina z nich Vám (zcela logicky) naúčtuje uložení nevyzvednutého obsahu Vaší schránky. Přičemž počítejte s tím, že částka za ponechání Vašich cenností v bance po skončení smlouvy bude pravděpodobně vyšší, než jakou platíte za pronájem. Banky totiž často uvádějí paušálně takovou částku, která odpovídá pronájmu té největší schránky, kterou mají v nabídce.

  4. Vyberte si společnost, u které Vám nejvíce vyhovují ceny a velikostní kategorie, a zavolejte na tu její pobočku, ve které byste o pronájem bezpečnostní schránky měli zájem. Informace o volných bezpečnostních schránkách bohužel nejsou u žádné banky k dispozici on-line.

    U pracovníka banky si ověřte následující informace:

    • zda mají na pobočce volnou schránku o objemu, který potřebujete;
    • na jakou částku je obsah schránky pojištěn v rámci ceny za pronájem;
    • neplatí-li se speciální poplatky za vnitřní kazetu;
    • zda Vám dají k dispozici dva klíče a jak vysoká je vratná kauce;
    • požadují-li nějaké další poplatky;
    • zda je nějak časově (denní/noční doba) či jinak omezen Váš přístup ke schránce a jejímu obsahu.

    Můžete se také zeptat na to, zda je diskrétní zóna pro vkládání věcí do schránky opravdu diskrétní (tj. zda je, či není vybavena kamerovým systémem, je-li místo konstrukčně vyřešeno tak, aby ostatní klienti banky neviděli, co do schránky vkládáte).
    Míváte-li problémy s dodržováním termínů, můžete se také zeptat na postup v případě situace, kdy byste obsah schránky zapomněli vyzvednout včas. (Platí se poplatky za jednotlivé dny, nebo paušální částka? Upozorní vás někdo e-mailem či jinak o konci doby pro pronájem?)

  5. V každém případě se nakonec budete muset do banky dostavit osobně, abyste podepsali smlouvu a uložili své cennosti do schránky. Stačí Vám k tomu však jen občanský průkaz (a samozřejmě potřebujete mít s sebou cennosti, jež si chcete uložit). Je vhodné také smluvně ošetřit, kdo bude mít k obsahu schránky přístup (zda pouze Vy, nebo i někdo další z Vašich blízkých).