Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Navigace: Bezpečnostní schránka > Co to je bezpečnostní schránka

Co to je bezpečnostní schránka

Bezpečnostní schránky jsou různě velké úložné prostory (skříňky, krabice) z odolných, ohnivzdorných kovových materiálů, které slouží k bezpečnému uskladnění důležitých dokumentů a cenností. Většinou obsahují vnitřní kazetu (jakýsi šuplík, zásuvku), abyste uložené věci mohli ze skříňky pohodlně vytáhnout, ale není to nutností. Při využívání větších bezpečnostních schránek (například o rozměrech 314 × 435 × 475 mm), kdy ukládáte objemnější cennost, nemusí být vnitřní kazeta potřebná (ale bývá k dispozici na vyžádání).

Ačkoli je možné zakoupit si bezpečnostní schránku samostatně a mít ji uloženou na nějakém místě v domácnosti, rozhodně bezpečnější varianta je využít služeb bank, ve kterých bývají jednotlivé bezpečnostní schránky uloženy ve větším sejfu nebo v bankovním trezoru. Schránka se pak uzamyká nadvakrát, jednou pronajímatelem a podruhé bankou. Ke svému majetku se přesto dostanete kdykoliv, ale zároveň se nemusíte bát, že by Vám schránku vyrabovala cizí osoba. Navíc ve střednědobém horizontu Vás pronájem bezpečnostní schránky vyjde levněji, než kdybyste se třeba rozhodli do firmy pořídit trezor. Je pravda, že v kanceláři byste měli k cennostem blíže, ale v bance se zase nemusíte strachovat o bezpečnost důležitých dokumentů a dat.

K čemu bezpečnostní schránka slouží
Bezpečnostní schránku si dnes můžete pronajmout u většiny bank. Podmínky, velikosti i způsoby zabezpečení se mohou lišit. Není to služba pouze pro milionáře nebo bohaté dědice. Vzhledem k tomu, že ceny bezpečnostních schránek za měsíční pronájem se pohybují v řádu stovek korun (malou schránku si můžete pronajmout i do 100 Kč), může si ji dovolit mnoho lidí. Neochrání Vás jen proti krádeži, ale zachrání Vás v daleko obvyklejších situacích. Slouží nejen k tomu, aby se s dokumentem či cenností něco nepříjemného nestalo, ale také k tomu, aby byl obsah schránky k nalezení vždy, když ho majitel zrovna potřebuje.

Do bezpečnostní schránky si lidé ukládají důležité smlouvy (úvěrové, hypoteční, kupní), a nevystavují se tak riziku, že se dokumenty ztratí (například při stěhování) nebo zničí (při vytopení bytu, požáru, ale třeba i při řádění vlastních batolat). Tato služba je také vhodná v případě starších lidí, kteří snadněji zapomínají, kam dokumenty uložili, a může pro ně nebo pro jejich potomky být velmi stresující snažit se smlouvu o hypotéce hledat mezi spoustou věcí, které se v domě za celý život nahromadily. Výborným pomocníkem může být bezpečnostní schránka také při střežení důležitých firemních dat uložených na počítačových discích, USB apod.